MECNUN, LEYLA İLE SOHBETTE

Mecnun bir gün fırsat buldu, Leyla ile oturmaya muvaffak oldu. Leyla, onu sınamak için bir dilekte bulundu:

– Ey âşık! Neyin varsa getir.

– A ay yüzlü, dedi Mecnun, aşkınla ne suyum kaldı, ne kuyum. Ne ciğerimde azıcık kan, ne gözümde bir nebze yaş. Aklımı yağma ettin, uykumu çaldın. Artık bir canım var, emreyle onu vereyim.

– Ben onu senden ne vakit istesem alırım, başka neyin var, sen ondan bahset.

Mecnun o vakit arandı, yakasında sakladığı bir iğnesi vardı, onu çıkarıp sevgiliye sundu.

– İşte varlık aleminde sahip olduğum tek şey bu iğnedir. Bunu da neden taşıyorum bilmek istersen, çölde, ovada seni izlerken çok düşüyorum, kendimden geçiyorum; oralarda ayağıma, bedenime dikenler batıyor; bu iğneyle o dikenleri çıkarıyorum.

– İşte bunu istiyordum ben senden. Eğer aşkında gerçek isen bu iğne nasıl layık oluyor sana? Dikeni çıkarırsan buna vefa mı derler?!..

            İskender PALA

 

Bu yazı Iskender Pala içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

MECNUN, LEYLA İLE SOHBETTE için 7 cevap

  1. Fatma dedi ki:

    benim bundan anladigim leyla mecnun u hic sevmemis yazik degilmi cnm…hic olmazsa dikenleri cikarsin adamcagiz..

  2. Birgül dedi ki:

     
    Aradığın Hak Aşk-ı ise mecnun bulmuş vesselam

  3. RuMeysa dedi ki:

    Gercekten Cok Guzel … Sitenizi Cok Begendim ALLAH Razi Olsun InsaALLAH …

  4. hafize dedi ki:

    Subhanallah!!!
     
    Aşkta makâm-ı raziyye ve marziyye bu olsa gerek…
     
    Ne güzel…Ne mânidâr…
     
    Aşk-ı ilâhîde ayağımıza batan dikenleri çıkarmadan vuslata erebilir miyiz biz de??? Ve o saatte :" ey kulum hem raziyye hem marziyye olarak gir cennetime" hitabını duyanlardan olabilir miyiz…???
     
    Leyla aşık değilmiş dememeli…Bu nasıl aşk ki hem razı olmak hem razı olunmak dileğiyle, aşıkın mertebesini yükseltmektedir…Leyla\’nın bu temennileri olmasa Mecnun aşkta bu derece şöhret bulabilir miydi???
     
    Mecnun\’daki nasıl bir teslimiyet nasıl bir rızaymış ki, ayağına batan dikenleri bile çıkarmaksızın bu aşkla ömrünü nihayete erdirmiş, bu aşkla Leylâ\’sı ölürken:
     
    Yâ Rab bana cism ü cân gerekmez
    Cânan yoğ ise cihân gerekmez…diyerek her şeyi elinin tersiyle itmiş…
     
     
    Teşekkürler hocam…
     
     

  5. ismail dedi ki:

    O nasıl aşk Yarabbim bizede nasip et..Rabbim Razı Olsun çok güzel bi yazı…

  6. zafer dedi ki:

    Yani Leylâ bir mürşid, Leylâ yol gösterici,Leylâ hakikatten yana haberler verici…Ahh Leylâ ahh…

  7. N'olur dedi ki:

    Yar Adıyla Başlayayım Sözüme Gülsüz Bağda Bülbül Ötmez Kurbanım, Sözü Önce Söyleyeyim Özüme Yoksa Kalpten Kalbe Gitmez Kurbanım … Sen Senin Olmazsan Tüm Dertler Biter Varını Yokunu Mürşidine Ver Ustanın Elinde Kütük Ol Yeter Teslim Olan Zarar Etmez Kurbanım … Güvenme Kendine Ben Oldum Diye Pişenler Hamım Der, Bir Düşün Niye , Tövbe Lazım Ettiğimiz Tövbeye Bir Tövbeyle Bu İş Bitmez Kurbanım … İltifat Beklemek Kırılmak Nedir O Kapıdan Kovsa Sen Bacadan Gir , Ha Sevmiş Ha Dövmüş İkisi De Bir Sevmese Kaşını Çatmaz Kurbanım … Çalış Nasibini Al Dünyadan Yana Ama Sanma Dünya Yar Olur Sana , Ahiret Parası Lazım İnsana Güneş Hep Batıdan Batmaz Kurbanım… Hizmet Yoksa Himmet Olmaz Bu Kesin Hem Hizmet Nimettir Böyle Bilesin , Gayret Et Gönle Gir “Benimdir” Desin Sultan Kölesini Atmaz Kurbanım … Yap Dediğini Yap Emrine Göre Bu İş Bensiz Olmaz Deme Boş Yere , O Eli Tutmuşsa İnsan Bir Kere Nefsini Hesaba Katmaz Kurbanım … Cahiller Ağzını Açınca Ben Der Ben Deyip Yol Alan Var Mı Hiç Göster, Eli Hep Güzel Gör Kendini Hep Yer Tezek Su Dibine Batmaz Kurbanım … Günahtı Sevaptı Bunlar Boş Hesap Her Neyi Yaparsan Allah İçin Yap , Avamın İşidir Bu Hesap Kitap Aşıklar Kar Zarar Gütmez Kurbanım … Dua Kabul, Niye Sıddıkın Ahı Ne Dedi Hızıra Nakşibend Şahı , Hatırla İdrak Et Anla Bu Rahı Ben Sadıkım Demek Yetmez Kurbanım … Sadakat Ne Derse Doğru Demekmiş Onsuz Doğrulara Eğri Demekmiş , Sadakat Sıddıkın Bağrı Demekmiş Ciğer Yanar Duman Tütmez Kurbanım … Er Olmak İsteyen Serinden Geçer Bir Saki Elinden Badeyi İçer , Seç Deseler Yarin Zehrini Seçer Ağyarın Balını Tatmaz Kurbanım … Sözün Özü Derdi Minnet Bil Cana Yare Can Ver Ki Can Yar Olsun Sana , Serdar İsen Serini Koy Meydana Kurbanlara Bıçak Tutmaz Kurbanım…

Bir Cevap Yazın

