Leyla’nın Ölüm Haberi !..

Yolunu yitirmiş Mecnun, çöllerde Leyla diye diye dolanıp dururken biri ona,

– A deli, Leyla öldü, deyiverdi.

– Çok şükür Allah’a, diye şükretti Mecnun.

Kara haberi veren adam şaşırdı:

– A dini imanı darmadağın olmuş zavallı! Hem onun için yanıyorsun, hem de böyle diyorsun, ayıp sana!

Mecnun’un cevabı pek hazindi:

– O ay yüzlüden, her an iyiliğini isteyip dururken ben bir şey elde edemedim, kötülüğünü isteyen de bir şey elde edemesin bari. Çünkü bir gün aya sordular "En çok neyi seversin?" diye. "Güneşin tutulup ebediyen perde arkasında kalmasını severim." cevabını verdi ay ve sonra ilave etti: "Değil mi ki onu kendi gözümden bile kıskanıyorum!"

BERCESTE

Arz-ı hal etmeye, cana seni tenha bulamam

Seni tenha bulıcak, kendimi asla bulamam

(Ey sevgili! Halimi anlatmak için seni yalnız bulamıyorum. Seni yalnız bulunca da hiç kendimi bulamıyorum.)

             İskender PALA 

 

Bu yazı Iskender Pala içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Leyla’nın Ölüm Haberi !.. için 3 cevap

  1. Birgül dedi ki:

    Derin, güzel bir o kadar da içten….
    Sevda yaşadığını söyleyenlere inat ill de Mecnun, ill de Leyla diyesim geldi…

  2. hafize dedi ki:

    Dönüp dönüp okuduğum bir yazınız vardır hocam, Gözgü\’den…"Sevilenin Mutluluğu Sevenin Gayretiyledir" başlıklı…Bu yazıyı okuyunca tabir-i câizse yine cânım çekti…
    Oradaki beyiti buraya da yazmak istedim:
    Hâb görmez çeşmimiz endîşe-i ağyârdan
    Pasbânız, genc-i esrâr-ı muhabbet bekleriz…
     
    Böyle bir başlıkta bizi sizinle buluşturduğunuz için tekrar teşekkür ederim hocam…Kendimi Baykara sohbetinde Ali Şîr Nevâî makamında hissettim bir anda…
     
    Hürmet, muhabbet ve dua ile…
     
     

  3. zafer dedi ki:

    Leylâ, paylaşılamayan…Leylâ, daim kıskanılan…Ama her zaman sevilen…Hani yaşarken ölünen..Ölümüyle sevinilen…Leylâ büsbütün sevinç ve sonsuzca bir mâtem,Leylâ âlemden ötelerde başkaca âlem…Eyvallah Üstadım…Ruhunuza afiyet….

Bir Cevap Yazın

