Alem Bir Aşk İçin Yaratılmış

”Yalnızca bir türlü aşk vardır ama görüntüleri binlerce türlüdür,” der bir bilge. Üç çeşidini söyleyelim biz:

Aşk beşerîdir; şakayla başlar, sorumluluk getirir. Gözden gider, gönülde yaşar. Surete meyledenler ziyandadır.

Aşk platoniktir; sohbetle başlar, zahmet getirir. Zihinden girer, gönülde yaşar. Sîretini süslemeyenler yol şaşırır.

Aşk ilahîdir; imanla başlar vahdete götürür. Gönülde doğar, gönülde yaşar. Sırrı saklamayanlar, başını verir.

Gönül ki, Allah’ın evidir, aşkın her çeşidine itibar eder. Bütün milimetrekarelerinde aynı sevgili olmayan bir gönül aşkı bilir mi acep?! Bir kuru yakınlaşmayı, ilgiyi aşk sanarak yaşanılan ömür adına vaveylâ ve va esefâ!… Bir Cemal’e kul, bir Ahmet’e köle, bir Leyla’ya deli ve bir ışığa pervane olmayanın aşkı mı vardır, ya aklı mı vardır ki!…

        Âlem bir aşk için yaratılmış ve ”Aşk imiş her ne var âlemde!…”

                                   Ayineİskender Pala

Bu yazı Iskender Pala içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Alem Bir Aşk İçin Yaratılmış için 5 cevap

  1. sahabeseyyide dedi ki:

    \’\’Aşk imiş her ne var âlemde!…İlim bir kıl-ü kal imiş ancak"
    sağol..güzel bir yazı…..

  2. fatos dedi ki:

    slm
     

  3. bekir dedi ki:

    Sen her ne kadar kainatın bütün zerrelerinde görünensin;bazen hurilerde, bazen de beşeriyette tecelli edensin.Fakat madem ki senin zatın, hadislik pasından münezzehtir.Ey dost!ben sana na beşer derim, ne huri ve ne de peri.Bütün bunlar senin için perdedirler.Sen ise başka birşeysin.Dilberlik sendendir, dünya güzelleri ise perdedirler.Sen coşkun bir denizsin. Senden başka her varlık su kabarcıkları gibidir.Nurların aynısısın.Senden maada ne varsa hepsi serap parıltısır.-Hayali bir ziyadir-Tertemiz nursun;çamurla su meselesi ise efsanedir.Sen halis lütufsun.Beşeri suret ise bir bahanedir. 
     
     

  4. N'olur dedi ki:

    Var Mi Beni İçinizde Tanıyan? Yaşanmadan Çözülmeyen Sır Benim. Kalmasa Da Şöhretimi Duymayan, Kimliğimi Tarif Etmek Zor Benim… Bülbül Benim Lisanımla Ötüştü. Bir Gül İçin Can Evinden Tutuştu. Yüreğine Toroslar\’dan Çığ Düştü. Yangınımı Söndürmedi Kar Benim… Niceler Sultandı, Kraldı, Şahtı. Benimle Değişti Talihi Bahtı, Yerle Bir Eylerim Taç İle Tahtı, Akil Almaz Hünerlerim Var Benim… Kamil İken Cahil Ettim Alimi, Vahşi İken Yahşi Ettim Zalimi, Yavuz İken Zebun Ettim Selim\’i, Her Oyunu Bozan Gizli Zor Benim… Yeryüzünde Ben Ürettim Veremi. Lokman Hekim Bulamadı Çaremi. Asli İçin Kül Eyledim Kerem\’i. İbrahim\’in Atıldığı Kor Benim… Sebep Bazı Leyla, Bazı Şirin\’di. Hatrım İçin Yüce Dağlar Delindi. Bilek Gücüm Ferhat İle Bilindi. Kuvvet Benim, Kudret Benim, Fer Benim… İlahimle Mevlana\’yı Döndürdüm. Yunus\’umla Öfkeleri Dindirdim. Günahımla Çok Ocaklar Söndürdüm. Mevla\’danım, Hayır Benim, Ser Benim… Kimsesizim Hışmım Da Yok, Hasmım Da Görünmezim Cismim De Yok, Resmim De Dil Üzmezim, Tek Hece Var İsmimde Barınağım Gönül Denen Yer Benim

  5. kerim dedi ki:

    slm

Bir Cevap Yazın

