L&M ve Fuzuli

Şark edebiyatının en önemli mesnevi konusu olan Leyla ile Mecnun, asırlar boyunca otuzdan ziyade Türk şairi tarafından yeniden yazılmıştır. Ancak hiç birisi, “Aşk imiş her ne var âlemde / İlm bir kıyl ü kal imiş ancak” diyen, aşkın ölümsüz şairi hazret-i Fuzulî’ninki kadar lirik, akıcı ve hüzünlü olmamıştır.

Gerek Fuzulî’nin eseri, gerekse diğer Leylâ ile Mecnun’lar, asırlar boyunca Osmanlı coğrafyasının en ücra köşelerinde dahi her yaştan insan tarafından sevilerek okunmuş ve kültür altyapımızın teşkilinde mühim bir rol oynamıştır.
Vaktiyle Almanca, İngilizce, Rusça ve Ermenice’ye de tercüme edilen ve bugün o dillerin okurlarınca hala bilinen Leyla ile Mecnun, bizde artık neredeyse unutulmak üzeredir.

Türk şiirinin medar-ı iftiharı Fuzulî’nin bu eserinin esas alınarak yapılan bu çalışma da bu unutuluşa razı olmamanın bir ifadesi aslında. Daha önce bu konuda yapılan çalışmalara bir ilave olarak.

Umarız Türk gençleri, bütün zamanların bu en büyük aşkını tanımakla, genlerinde hep var ola gelen sevgi tohumlarını gönüllerinde yeniden yeşertirler.
        

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

L&M ve Fuzuli için 4 cevap

  1. ayşe dedi ki:

    Sizi tebrik ederim.Mükemmel olmuş siteniz. Teşekkürler

  2. CaNaN dedi ki:

    selamın aleyküm tevafuk olarak burdayım ve Allah razı olsun çok güzel hazırlanmış..
     
    selametle…

  3. erdem dedi ki:

    çok güzel olmuş
     
     

  4. N'olur dedi ki:

    Olduğum Gibi Kim Görebilir Beni Ne Rengim Var Benim, Ne Nişanım , Benim De Bildiğim Sırlar Var Diyeceksin Ama Hem O Sırlarım Ben, Hem De O Sırları Saklayanım… Bu Gönül Ne Vakit Durulacak Bilmem Ama Şu Anda Hiç Kımıldamadan Duran Da Benim , Yürüyüp Giden De Ben… Ben Bir Denizim, Kendi Varlığı Içinde Taşan Uçsuz Bucaksız, Alabildiğine Geniş, Kıyısız, Hür Bir Deniz , İki Dünya Da Yok Oldu Gitti Bende Artık Ne Bu Dünyadan Sorsunlar Beni, Ne O Dünyadan… Sen Bizim Aynımızsın Dedim Ey Can! Amma Yaptın Dedi, O Da Ne Demek , Şu Gördüklerin Hep Benim. Yoksa Dedim Sen O Musun… “Hey, Kendine Gel! Sus!” Dedi. “Benim Ne Olduğum Dile Gelmez” , Öyleyse Dedim Sana Işte Dilsiz, Dudaksız Konuşan Biri… Yoklukta Ayaksız Yürümedeyim, Gökteki Ay Gibi İşte Sana Elsiz Ayaksız Durmadan Koşan Biri , “Böyle Koşup Durmak,” Dedi Bir Ses, “Senin Nene Gerek?” Bak Bana, Apaçık Ortadayım Da Gene Gizliyim… Sen Beni Gör Asıl Beni! Eşi Bulunmaz Bir Gizli Maden Olmuşum , Eşi Bulunmaz Bir Deniz Olmuşum Ben Seni Gördüm Göreli…

Bir Cevap Yazın

